Duurzame start-up

Contactgegevens:
Ine Rademakers – Verbakel
Hub van Doornecollege

i.rademakers@ivo-deurne.nl

Werkvelden

  • Media en nieuwsvorming
  • Levensmiddelenindustrie
  • Bouw en inrichting
  • Productontwikkeling en hergebruik

(Potentiële) opdrachtgevers

  • School

School

  • Hub van Doornecollege

Korte beschrijving

  • Leerlingen beginnen in klas 4 een eigen duurzame start-up, nadat in klas 3 de inhoud van de 4 modules D&P behandeld is. Met deze opdracht herhalen we kennis en vaardigheden die zijn opgedaan in leerjaar 3, maar dan met een eigen onderneming naar keuze.

Succesfactoren

  • Zelf kiezen van een eigen onderneming en of je een product of dienst verkoopt verhoogt de motivatie van de vierdejaars leerlingen
  • Veel ruimte voor eigen inbreng, vormgeving, design
  • De inhoud van alle vier de modules en de kern komen samen in één grote opdracht
  • Onderwerpen waar de leerlingen twee periodes mee bezig zijn interesseren hen omdat deze te maken hebben met vervolgopleiding, hobby’s en/of eigen talenten

Individuele opdracht;
M1) Ze nodigen minimaal 3 gasten uit voor de presentatiemarkt, op de markt staan ze met een stand voorzien van een hapje of drankje voor het bezoek.
M2) Op de markt hebben ze een tafelpresentatie gemaakt van al hun zelfgemaakte materialen en presenteren ze hun eigen onderneming aan de bezoekers.
M3) Eigen gemaakt poster, folder, briefpapier, visitekaartjes, website en reclamefilm.

Naar aanleiding van de regionale netwerkbijeenkomst is het project al gedeeld met een andere collega die ermee aan de slag is gegaan op hun eigen manier binnen hun school.